måndag 9 mars 2015

Yttre fjäll

Det är en månad sen jag lämnade Skåne och två veckor sen jag landade här och Helags har redan blivit hemma för  mig. Jag kan också se en stor skillnad på Zaba som gått från att vara ängslig och "mammig" till att vara sprallig, glad och så oerhört social! Hon har numera hur många som helst att kela med och ligger gärna på rygg i någons knä för att få lite kli på magen. Hon är dock fortfarande skeptiskt mot att vara ute i alltför hård väderlek men vem kan klandra henne för det?

Vi har fortfarande ganska ostadigt väder som kan gå från vindstilla och soligt till snö och storm på en minut men ibland har man tur!
Här är några bilder från en skidtur med strålande sol och ljumma vindar. 


Drottningen var sprallig som bara den och ganska svår att få med på kort.


Nu börjar även hon få kläm på det här med att gå på tur med matte på skidor. Håller sig för det mesta framför eller på en sida och har lärt sig att gå bakom och trassla ur mig om hon virat ihop mina ben med linan. 


Ljuset har också börjat hitta tillbaka till oss på yttre fjäll och gör dagarna längre. 

Ibland är det så vackert att jag får ont i  hjärtat. 



Här är det solnedgång över Sylmassivet...


och kvällshimmel över Helags.


Kan man få det bättre än såhär?


Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar