tisdag 26 maj 2015

Det är inte lätt att välja när man har hjärtat på två ställen

Nu är skånetiden snart slut för denna gången för på torsdag packar jag bilen och drar till Uppsala en vecka, sedan vidare norrut.
Det känns väldigt vemodigt på något sätt. Det är så många fina människor som jag träffat alldeles för lite och några har jag inte hunnit träffa alls.
Jag har aldrig varit speciellt bra på att välja mellan fina saker, tex. om folkmusikfestival krockar med opera i köpenhamn vill jag helst göra båda. Det där med att säga nej till något som jag tycker om är alltid svårt. Nu känns det som om jag säger nej till en himlans massa saker i ett svep! Att välja att åka hundra mil norrut och tillbringa sommaren ute på fjället var lite som att välja mellan pest eller kolera fast med bra saker.
     Men men. Jag får vara glad att jag hade det så himla fint nu när jag väl var i södern.
Har hunnit med både bokskog, konstutställning, folkmusik, bad i havet och en hel del annat.


Pappa och Drottningen i världens finaste bokskog.


Vi tog även en hamnrunda i Torekov, jag tittade dock mest på havet.










Vi väntade med badandet tills vi kom hem till Bjärred. Lite för kallt fortfarande i Torekov.





Nu väntar fyra månader till fjälls.

Över och ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar